מה להזמין קפה או אספרסו ?

אין אין אין על הקפה באיטליה וברומא בפרט!

מדובר רבות על איכות הקפה האיטלקי ואכן קשה "ליפול" כאן בקפה והסיבה היא פשוטה – כשם שאיטלקי לעולם לא יאכל פסטה שאיננה אל-דנטה הוא לא ישתה קפה שאינו מצויין.

הנה מידע והמלצות שיהפכו את חווית הקפה שלכם למקומית:

קפה על בסיס חלב עד השעה 11:00 בבוקר, לאחר שעה זו או לאחר ארוחה האיטלקים שותים קפה (caffè) -הכוונה היא לאספרסו – המרענן את הפה.

איטלקי שותה בממוצע בין 4-6 כוסות קפה ביום. הקפוצ'ינו או כמו שאנחנו קוראים לו אמריקאנו מוגש בטמפרטורה פושרת לשתיה נוחה, אם אתם רוצים את הקפה חם – בקשו קפוצ'ינו Caldo

מה מזמינים?

קפה (caffè) –  אנחנו מכירים אותו כאספרסו אבל באיטליה הוא פשוט ‘קפה’ – מנה של 25 מ”ל בספלון קטנטן. האיטלקי שותה את הקפה שלו בשתי לגימות וממשיך לדרכו. אחרי הכל, מחכה לו יום ארוך עם 4 כוסות נוספות לפחות.

דופיו (doppio) – אספרסו כפול: שתי מנות קפה בכוס אחת. הבריסטה צריך להתאמץ קצת עבור הקפה הזה אבל התמורה מצדיקה את העבודה מהסיבה הפשוטה שהטעם והריח (וגם הקפאין) באים בכמות כפולה.

מקיאטו (macchiato) – פירוש המילה הוא כתם, זוהי מנת אספרסו ‘מוכתמת’ במעט חלב מוקצף. מכינים את הקפה, מוזגים לכוס ומניחים מעל מעט חלב מוקצף. החלב מאזן את חומציות הקפה אך משאיר מקום ליהנות מהארומה המרירה.

קפה לונגו (lungo) – אספרסו בתוספת מים חמים. מכינים מנת אספרסו, מוסיפים כמות שווה של מים ומקבלים משקה מעודן שנעים לשתייה גם עבור מי שאספרסו רגיל חזק מדי בשבילו.

קפוצ’ינו (cappuccino) – משקה המורכב מכמויות שוות של קפה וחלב מוקצף. שתו אותו לאט בבוקר עם העיתון או תוך כדי גלילה בפייסבוק, תנו לניחוח לעטוף אתכם והבוקר יהיה הרבה יותר טוב, בהתחייבות.

קפה לאטה (Caffè latte) – אספרסו עם כמות נדיבה של חלב ומעט קצף. החלב מעדן את טעם הקפה וגורם לו להחליק בגרון בנעימות. את הקצף שנותר הכי כיף ללקק בכפית.

לאטה מקיאטו (macchiato latte) – הכתם חוזר אך הפעם זהו חלב מוקצף עם נגיעה קטנה של אספרסו.

קורטו (corretto) – אספרסו ‘משודרג’ עם שוט של אלכוהול כמו גראפה או סמבוקה. האלכוהול מחזק את הארומה והניחוח של הקפה ומוסיף להם עומק. בניגוד למה שחושבים, אפילו אם שותים הרבה קורטו לא משתכרים.

דקה (deca) או האג (hag) – קפה נטול קפאין. אפשר להזמין קפוצ’ינו דקה או מקיאטו דקה וכך הלאה. לאיטלקים זהו “בן חורג” אך הם מתגמשים לטובת אנשים שקפאין לא בא להם בטוב.

איך מזמינים?

משלמים בקופה מראש, לאחר מכן ניגשים עם הקבלה לדלפק ומזמינים את הקפה. מנהג נאות הוא להניח יחד  עם הקבלה מטבע של 10-20 סנט, מדובר באקט של "תשומת לב" לבאריסטה, אם תנהגו כך הקפה ברוב המקרים יהיה מושקע יותר ואם תשאירו 50 סנט תקבלו גם נשיקה לצד הקפה.

כמה מומלץ לשלם?

מחיר כוס קפה באיטליה (בעמידה על הבר) נע בין 1€-2€

בישיבה בבתי הקפה ישנה תוספת שרות בין 200%-300% (תלוי בבית הקפה) בעוד אם תנהגו כאיטלקים ותבחרו באופציית העמידה תהנו מחוויית שתייה כמקומיים ומחיר הוגן.

קפה to go?

ללא ממש מקובל כי יש תרבות ומעין כבוד לקפה, אבל אם בכל זאת חשקה נפשכם לקחת את הקפה השתמשו במילים  “Porta Via” ותקבלו את הקפה בכוס חד פעמית לעיתים בכוס פלסטיק.

בתי קפה מומלצים ברומא: 

La Casa del Caffè Tazza d’Oro – "מקדש קפה" בקרבת הפנתיאון ועד לפני כעשור היה סניף גם בנווה צדק . בנוסף לקפה המעולה בימי הקיץ תוכלו להזמין גרניטה- שבבי קפה קפואים (ברד קפה) המוגשת עם דבל שכבת קצפת קלילה  – שילוב מנצח בימים חמים. במקום תוכלו לרכוש את תערובת הקפה שלהם כפולים/טחון או קפסולות.

Antico Caffè Greco  ביתהקפה העתיק ביותר ברומא, בסמוך למדרגות הספרדיות ונוסד בשנת 1760. הקפה הוא מעין גלרית אומנות גדולה הפתוח לקהל הרחב ותוכלו למצוא שם יצירו אומנות לצד כתבים ותצלומים היסטוריים. הקפה התקבע כסמל הודות לאנשי הרוח והספר המפורסמים שנהגו לפקוד אותו לאורך השנים, (אפילו תוכלו לראות את הספסל עליו ישב הנס כריסטיאן-אנדרסן בתקופה בה שהה ברומא), עד היום פוקדים את הקפה אנשי מחקר ואמנים וביקור בו הוא חוויה א ללא ספק. אנו ממליצים להזמין קפה על הבר מכיוון שהישיבה במקום תעלה בהתאם.

Caffè sant’Eustachio מוסד קפה בגב הפנתיאון, מפורסם בשל תערובת הקפה החזקה והקצף המעולה והייחודי שלו. אגדה מספרת שמייסד חברת NESPRSSO הגיע לקפה Eustachio ושאל את הבריסטה כיצד הוא מכין קפה כל כך טוב? הבריסטה ענה- “אני? אני רק לוחץ על הכפתור….” וכך נולד הרעיון לקפה בקפסולה.

שימו לב! בית הקפה Sant'Eustachio מגיש את הקפה מסוכר במידה ואינכם מעוניינים בקפה ממותק בקשו מהברמן מראש Amaro ללא סוכר. במקום ישנה אפשרות לקניית קפה טחון, פולים וקפסולות.

שתפו את הפוסט

שתפו את הפוסט

הירשמו לניוזלטר חינם!

וקבלו מידע "חם" ממומחים שחיים במגף

סיורים מומלצים

סיור ברכב גולף על גבעות רומא. סיור מיוחד שהוא כולו חוויה רציפה
הבעיה באוכל האיטלקי היא ששבוע לאחר מכן אתה שוב רעב… מ”המטבח” של רומאחרת סיור…
רוצים סיור כיפי שמשלב הכל? קצת היסטוריה, סיפורים על קיסרים, אומנים גדולים ו"ניחו
סיור קליל ומרתק החושף את הסודות שהעיר הנצחית מעדיפה לשמור לעצמה, נטייל בסימטא…

פוסטים נוספים

צרו קשר

דילוג לתוכן