כל מה שרציתם לדעת על פיצה!

🍕🍕 אח פיצה….פיצה….🍕🍕 והפיצות האיטלקיות….דקות, חמות, מתפצחות, טריות, ריחניות, אבל מה לבחור?????
בשביל שתהיה חוויה איטלקית אמיתית אנחנו כאן כדי לעשות סדר בכל הטוב הזה.
ניתן לחלק את הפיצות ל 3 קטגוריות מרכזיות – פיצה חמה, פיצה קרה ופיצה מתוקה.

פיצה חמות– הן הנפוצות ביותר כאשר מדברים על פיצה, התוספות מעל הפיצות החמות הן כיד הדמיון הטובה ויכולות לכלול- פטריות, זיתים, פרחי זוקיני, רצועות פלפלים, פרוסות דקיקות של תפוחי אדמה, חצילים, 4 גבינות, ועוד ועוד ועוד….
הפיצות הבסיסיות שמהוות לא פעם ארוחת ביניים באיטליה הן פיצה "רוסה" (Pizza Rossa) ) בסיס פיצה דק שמעליו רוטב אדום מעולה ופיצה "ביאנקה" (Pizza Bianca) מזכירה ברגע הראשון פוקאצה אך טעימה בהרבה, בצק עבה וקריספי עשיר בשמן זית ומלח גס, משוייכות אף הן לקטגוריות הפיצות החמות ועל אף פשטותן הן מומלצות בחום, כמובן תמצאו אותן גם בגירסת "הסנדביץ" ממולאת במבחר נקניקים גבינות ירקות ועוד…

ברומא אוכלים פיצה דקה במיוחד בניגוד לפיצה הנפוליטנית המתאפיינת בהיותה גבוהה ורכה, עם קצוות שיוצאים לה מסגרת עבה, בעוד שזו הרומית דקה, קריספית ופריכה יותר, עד כדי כך שהקיבלה את הכינוי "סקרוצ'יארלה" (מתפצפת). באיטליה קיימים שני סוגים שונים של פיצה המכונים פיצה רומאית, הראשונה Pizza al Taglio פיצה הנמכרת לפי משקל בתבנית מלבנית או בצורה אובלית, השניה היא פיצה עגולה שלמה (Pizza Tonda) על בסיס בצק דק וקריספי. חלק גדול מהמסעדות והפיצריות ברומא מגישות סגנון זה, וזוהי הפיצה הנפוצה ביותר ברוב אזורי איטליה.

פיצות קרות– למעשה מדובר בבצק אפוי שלאחר קירורו יגיעו התוספות, הסיבה לכך הוא השינוי במרקם או בטעם בהכנסת התוספת הספציפית לתנור ועל כן האיטלקים יעדיפו לאכול פיצה עם דגים בגרסה הקרה, טונה/סרדינים/סלומון שטעמם נפגע בטמפרטורות גבוהות, אפילו פיצה עם מוצרלה שונה בתכלית כאשר המוצרלה שומרת על טעם ומרקם מקורי, כמובן שעל טעם ועל ריח להתווכח אך אם אתם כבר כאן… לא שווה לנסות?
*תוספת מפתיעה לפיצות הקרות היא פיצה סלומון מוצרלה ועלי רוקט טריים שילוב נפלא לחובבי טעמים מיוחדים.

פיצה מתוקה– נפוצה בפיצריות בשעות הצהריים בהן מסתיים בית ספר היא פיצה שתי שכבות במילוי נוטלה, פונה בד"כ לקהל הילדים ולא רק ומשמשת כנישנוש או קינוח לארוחה.
פיצה יהודית (Pizza Ebraica)- מושג השגור בפי הרומאים, תוכלו למוצאה רק ברומא במאפיית בוצ'נה המפורסמת (הידועה גם בכינויה "מאפיית העוגות השרופות"), בעצם לא באמת מדובר בפיצה, מדובר במאפה ייחודי ומתוק מאוד המכיל פירות יבשים וקליפות הדרים מסוכרות כמו ב"אינגליישקייק", אז נכון שזו לא באמת פיצה אבל אתם בהחלט חייבים לטעום גם אותה כקינוח.

הנה כמה מקומות מומלצים במיוחד!

Da Baffetto – Via del Governo Vecchio 114, Roma

Alice Pizza – Corso Vittorio Emanuele II 35, Roma

Alice Pizza – Via di S. Francesco a Ripa 1, Roma

Alice Pizza – Via delle Grazie 7/9, Roma

Bona Pizza – Via Ottaviano 13-15, Roma

Bona Pizza – Via del Portico d'Ottavia 7, Roma

Pasticceria Boccione – Via del Portico d'Ottavia 1, Roma

בתאבון, נשמח לשמוע מהי הפיצה שלכם!

שתפו את הפוסט

שתפו את הפוסט

הירשמו לניוזלטר חינם!

וקבלו מידע "חם" ממומחים שחיים במגף

סיורים מומלצים

סיור ברכב גולף על גבעות רומא. סיור מיוחד שהוא כולו חוויה רציפה
הבעיה באוכל האיטלקי היא ששבוע לאחר מכן אתה שוב רעב… מ”המטבח” של רומאחרת סיור…
רוצים סיור כיפי שמשלב הכל? קצת היסטוריה, סיפורים על קיסרים, אומנים גדולים ו"ניחו
סיור קליל ומרתק החושף את הסודות שהעיר הנצחית מעדיפה לשמור לעצמה, נטייל בסימטא…

פוסטים נוספים

צרו קשר

דילוג לתוכן