מזל טוב רומא!

היום 21/04/24 העיר המדהימה שלנו חוגגת יום הולדת כן “צעירה” רק 2777 שנה !!!

אז רצינו לרגש אתכם יחד ולספר לכולם קטנים וגדולים את אחד מסיפורי המיתולוגיה המפורסמים בעולם – ייסודה של רומא אבל הפעם בגרסה המלאה.

שימו לב!!! הסיפור הנ”ל מתאים לילדים מגיל 6 ועד 106

אז כך, לפני הרבה הרבה שנים…….. נו טוב כך מתחילות כל האגדות  בעיר שנקראה אלבה לונגה (היום אזור קאסטלי רומאני) שלט מלך בשם נומיטור. אחיו אמוליוס שחשק בשלטון מארגן מהפכה ומגרש את נומיטור מכס המלוכה. אמוליוס מחשש שבת אחיו (ריאה סילבה שמה) תלד צאצאים שיום אחד יטענו לכתר, שולח אותה לשרת במקדש האלה וסטה (אלת האש-האלה המרכזית בפולחן הבית והמשפחה ברומא העתיקה) הכוהנות הוסטליות ששירתו במקדש מגיל צעיר היו חייבות לשמור על “אש התמיד” שבערה במקדש  ונדרו נדר פרישות, האוסר עליהן לקיים כל מגע מיני עם גבר או להקים משפחה אחרת היה עונשן מוות.

מרס-אל המלחמה, מתאהב בריאה סילבה מעבר אותה והיא יולדת שני תינוקות: רמוס ורומלוס. המלך (החדש) אמוליוס ששומע על לידת התינוקות (טוענים לכתר) קורא לאחד מחייליו ומצווה להרוג אותם בהשלכתם לנהר הטיבר. החייל שמונה לביצוע הגזרה חס על חייהם ומניח אותם בתיבה על גדות הנהר (מזכיר לכם סיפור מוכר?) האל טיבר מוביל את התיבה מתחת לעץ תאנה, למקום מגיעה זאבה שמניקה את התינוקות ומצילה אותם. רועה בשם פאוסטולוס שמסתובב באזור מגלה את התאומים אוסף אותם לביתו ויחד עם אשתו אקה לרנציה מגדלים אותם.

כשגדלו התאומים ושמעו על מעשי הדוד אמוליוס, הם חוזרים לעיר הולדתם אלבה לונגה הורגים אותו ומחזירים את הסבא נומיטור לשלטון. בחיפושם אחר אזור בו יוכלו להקים את ממלכתם החדשה מגיעים השניים לאזור ברומא שמכונה היום גבעת הפלאטין ושם מייסדים ישוב חדש.
לא מעט אגדות וסיפורים נולדו סביב מאבק השליטה בין השניים, המפורסמת ביותר היא זו שהשניים החליטו לפנות להנחיית האלים, בטקס שהיה מתבצע על הגבעה השכנה (גבעת אבנטין) בו חזו המשתתפים במעוף העיטים ובקבלת אותות. רמוס היה הראשון שראה 6 עיטים במעוף אולם רמולוס טען שראה גם, הפעם 12 עיטים. וויכוח קשה בין השניים התפתח לתגרה שבה רומולוס רצח את אחיו רמוס (כן נכון, עוד סיפור מפורסם) מייסד את העיר ונהפך למלך הראשון ועל שמו נקראת העיר- רומא.

מידי שנה בתאריך 21/04 רומא לובשת חג אנשים יוצאים מחופשים לרחובות ונערכות פעילויות בכל פינה על מנת לזכור ולפאר את העיר שהפכה להיות אימפריה …….. השנה כולנו בסגר אבל אנחנו עוד נחזור לחגוג יחד בקרוב!!!

– הידעתם? הפסל המקורי נמצא במוזיאוני הקפיטול ברומא –

שתפו את הפוסט

שתפו את הפוסט

הירשמו לניוזלטר חינם!

וקבלו מידע "חם" ממומחים שחיים במגף

סיורים מומלצים

סיור ברכב גולף על גבעות רומא. סיור מיוחד שהוא כולו חוויה רציפה
הבעיה באוכל האיטלקי היא ששבוע לאחר מכן אתה שוב רעב… מ”המטבח” של רומאחרת סיור…
רוצים סיור כיפי שמשלב הכל? קצת היסטוריה, סיפורים על קיסרים, אומנים גדולים ו"ניחו
סיור קליל ומרתק החושף את הסודות שהעיר הנצחית מעדיפה לשמור לעצמה, נטייל בסימטא…

פוסטים נוספים

צרו קשר

דילוג לתוכן