וותיקן – מדינה קטנה גדולה

המדינה

מקום מושבו של האפיפיור ומרכז הדת הקתולית מתפרשת על שטח של 440 דונם בלבד ואוכלוסייתה מונה פחות מ-1,000 איש, עם זאת המדינה מספקת לעצמה את כלל השירותים להם זקוקה, יש לה ממשל, דגל, המנון, מערכת בנק עצמאית וצבא האמון על שלומו של האפיפיור הלא הוא המשמר השוויצרי המספק את שירותיו כבר למעלה מ-500 שנה (על המשמר השוויצרי ניתן לקרוא כאן), תוכלו למצוא בה- בית חולים, מוסדות חינוך (המשמשים גם את ילדי התושבים המתגוררים במדינה), סניף דואר, תחנת רדיו, תחנת דלק ואף את הכספומט היחידי בעולם הדובר לטינית!!!!

בתוך מדינת הוותיקן תמצאו כמבקרים את מוזיאוני הוותיקן המרשימים, גני הוותיקן, בזיליקת פטרוס הקדוש והקפלה הסיסטינית.

מוזיאוני הוותיקן

מתחם המוזיאונים הגדול ביותר בעולם, מכיל מעל 1,450 חדרים המחולקים ל-14 תתי מוזיאונים המציגים יצירות בנות 3,000 שנה ויותר. החל מתק' מצרים העתיקה, דרך התקופה האטרוסקית, הרומאית, וכמובן אומנות מתקופת הרנסנס אותה מייצגים לאונרדו דה וינצ’י, רפאל וטיציאן.

לא ניתן להכיל את כל מה שיש למוזיאון להציע, אבל מי שיקדיש מספר דקות לכל יצירה במוזיאון ויוותר על הפסקות אוכל ושינה יצליח להשלים את כלל היצירות במשך כ 80 יום (!!!)

לכן… ננסה לעשות קצת סדר,
בשל גודלו ועושרו של המוזיאון החשש הוא שללא הדרכה מסודרת וטובה המבקר במוזיאון עלול לפספס יצירות חשובות ומפורסמות, בנוסף הדרכה נכונה תיתן קוהרנטיות בשלל התקופות וסדר באירועים שהתרחשו בקריית הוותיקן לאורך השנים, יתרון גדול נוסף הוא דילוג על התור הארוך בכניסה.

(לפרטים והרשמה לאחד מסיורנו הקרובים בוותיקן לחצו כאן)

אם בחרתם לבקר באופן עצמאי במוזיאון קחו ברושור בקופה בו תוכלו לבחור אחד מבין ארבעה מסלולים שונים המסתיימים כולם בקפלה הסיסטינית.

זמני כניסה מומלצים

התורים לוותיקן ידועים לשמצה בשל אורכם, תוכלו להימנע מהם אם תאמצו כמה מההמלצות המובאות כאן:

* הזמינו כרטיסים כחודש מראש, במיוחד בחודשים העמוסים אפריל-אוקטובר

(לכלל אופציות הכרטיסים אנא לחצו כאן)

* מוזיאון הוותיקן פתוח כל יום, למעט ימי ראשון וחגים המצוינים בלוח השנה של הוותיקן

* שעות הפתיחה הן בימי ב’-שבת בין השעות 18:00-9:00 (כאשר זמן הכניסה האחרון בשעה 16:00), לכן במידה ולא קניתם כרטיסים מראש אנו ממליצים להגיע כבר סביב השעה 7:30 ולתפוס את מקומכם ליד הקופות

* הימים העמוסים ביותר במוזיאונים הינם ימי ב’ ושבת.

* בד”כ ימי רביעי עמוסים פחות בתוך המוזיאונים מכיוון שביום זה נושא האפיפיור את דרשתו השבועית ברחבת העמודים ועל כן זהו יום מומלץ לכניסה.

* בחודשי הקיץ בימי שישי המוזיאונים פתוחים גם בערב בין השעות 19:00-23:00 (אמנם ישנה מגבלת כניסה לחלק מהאגפים בזמן זה אך העומס יורד משמעותית)

הקפלה הסיסטינית

גולת הכותרת של הביקור בוותיקן, הקפלה הוקמה כבית התפילה הפרטי של האפיפיור, וכיום מארחת את אלפי התיירים המגיעים להתפעל מהתקרה המרהיבה שצויירה ע”י מיכלאנג’לו במשך 4 שנים ומתארת את סיפורי הבריאה, בנוסף לקיר “יום הדין” שגם הוא צוייר ע”י מיכלאנג’לו. הקפלה משמשת כמובן גם לבחירת אפיפיור חדש ומתקיים בה טקס ה”קונקלווה” המפורסם-"נעילת" הקרדינלים באולם עד שיצא עשן לבן ויבשר לעולם על אב רוחני חדש.

הקפלה משמרת את שמו של האפיפיור שהורה על בנייתה והוא האפיפיור סיקטוס ה-4.

גני הוותיקן

גנים יפיפיים המקיפים את הוותיקן מפרידים למעשה מהמולת העיר לכנסיית סנט פטרוס ומשמשים בין השאר את האפיפיור להתבודדות ומרגוע, הגנים משתרעים על פני כ- 40 דונם מרהיבים של טבע, מדשאות, פסלים, מזרקות, מבנים וגינון מוקפד, אחד ממעלותיו של הסיור בגנים הוא זווית ראיה ייחודית ואחרת על כנסיית סנט פטרוס, סיור רגלי בגנים מתבצע פעמיים ביום, בקבוצה אותה מדריך מדריך מטעם הוותיקן ואורך כ 1.5-2 שעות, ישנו גם סיור באוטובוס האורך כ-45 דקות אך יש לדעת כי סיור מסוג זה איננו מאפשר כלל ירידה מהאוטובוס , כרטיס כניסה לגנים מעניק כניסה גם למוזיאוני הוותיקן ולקפלה הסיסטינית וכן מעניק דילוג על התור הארוך בכניסה

רשימת אתרים מומלצים בהם ניתן לרכוש כרטיסים לוותיקן לסיור עצמאי

שתפו את הפוסט

שתפו את הפוסט

הירשמו לניוזלטר חינם!

וקבלו מידע "חם" ממומחים שחיים במגף

סיורים מומלצים

סיור ברכב גולף על גבעות רומא. סיור מיוחד שהוא כולו חוויה רציפה
הבעיה באוכל האיטלקי היא ששבוע לאחר מכן אתה שוב רעב… מ”המטבח” של רומאחרת סיור…
רוצים סיור כיפי שמשלב הכל? קצת היסטוריה, סיפורים על קיסרים, אומנים גדולים ו"ניחו
סיור קליל ומרתק החושף את הסודות שהעיר הנצחית מעדיפה לשמור לעצמה, נטייל בסימטא…

פוסטים נוספים

צרו קשר

דילוג לתוכן